L’experència de l’Alba a SICAR cat
Alba ha estat alumna en pràctiques a SICAR cat i ens ha fet arribar aquesta reflexió sobre l’experiència. Gràcies pel teu entusiasme i les teves ganes d’aprendre Alba!
Fa sis mesos vaig endinsar-me en aquesta entitat per aprendre de tot allò que pogués oferir-me i per col·laborar amb la valuosa tasca que realitza. Ara ja fa uns dies, la meva experiència de pràctiques ha finalitzat, i puc dir amb certesa que marxo amb una motxilla plena d’aprenentatges, emocions i compromisos.
El meu pas per SICAR cat ha despertat en mi una consciència crítica sobre un fet que existeix, que passa per davant dels nostres ulls, però que desgraciadament la mirada de gran part de la societat i d’organismes locals no sap interpretar i donar-li la importància que mereix.
El tràfic d’éssers humans (TEH) amb fins d’explotació és un fenomen mundial que en molts casos té com a destí països desenvolupats com és el cas d’Espanya. Per aquest motiu, destaco la feina d’incidència política que es realitza des de l’entitat amb la col·laboració de totes les persones que hi participen, ja que gràcies a una gran lluita es poden anar aconseguint petits resultats que sumats afavoreixen a reconèixer el TEH i protegir les seves víctimes. També reivindico la importància de que aquesta realitat arribi a les aules de les Universitats en diferents doctrines, com podrien ser la psicologia, el dret o l’educació i el treball social.
No puc oblidar fer referència a totes les persones i professionals que m’han acollit aquests mesos i que m’han acompanyat en un procés d’enriquiment no només professional, sinó també personal. Ha estat un intercanvi de coneixements i experiències que ha despertat un interès en mi per aquest àmbit de treball. No oblido tampoc, esmentar a les dones amb les que he pogut treballar que també han estat l’origen d’un seguit d’aprenentatges i emocions. A totes vosaltres, gràcies.
Perquè gràcies a vosaltres, a la vostra feina i gràcies a l’acollida de totes les dones, crec que podré ser millor professional però perquè m’heu ajudat a enriquir-me com a persona.
Felicito la implicació del col·lectiu d’Adoratrius i de tot l’equip sense excepció, per la seva dedicació en la causa, pels seus valors, pel respecte, i per tota la feina que es realitza amb i per les dones que s’atenen, així com per aconseguir els canvis tan necessaris en matèria legal, social, política i de protecció dels drets humans.
Finalitzo dient que em sento orgullosa d’haver format part d’aquest equip, i haver aportat el meu petit gra d’arena, i marxo conscienciada de tot el que queda per fer. Animo a totes aquelles persones que desconeixen aquesta realitat, a que dediquin uns minuts del seu temps a fer-se conscients del que passa al seu carrer, al seu barri o a la seva ciutat, i per la part que em toca als professionals de l’educació social que ho desconeguin, ja que hi tenim molt a fer.
Només em queda dir que espero que algun dia ens tornem a trobar pel camí.
Moltes gràcies per tot!
